mandag den 31. oktober 2011

Agilitystævne - Ribe Hundevenner - Oktober 2011

Lørdag morgen kl. 4.30 kørte Gaby, Loppen, Breezy, Berta og jeg til Rødding i Jylland for, at deltage i Ribe Hundevenners stævne, som blev holdt i et ridehus i Sdr. Hygum. Som altid hos Ribe Hundevenner var stævnet super hyggeligt og velarrangeret.

Gaby og Loppen lagde ud med, at løbe AG1 - et super flot løb, hvor der kun var en enkelt fejl idet Loppen hoppede af vippen men ellers et rigtig flot løb. Deres næste løb var i SP1 - Et suverænt løb, men en sølle nedrivning på 2.sidste spring kostede dem 5 fejl. Men ellers et kanont løb med mange flotte momenter, som rakte til en flot 4.plads. Deres sidste klasse var SP1 extra - Endnu et flot løb med en ærgerlig nedriving. Bortset fra det - et super flot og kontrolleret løb. Det er imponerende at se deres fremskridt for hver gang de løber - det er super fedt. Alle Gaby og Loppens løb kan ses nedenfor (beklager den ikke helt perfekte kvalitet - Glemte videokameraet så mobilen måtte i brug)


Mit første løb var med Bitus i AG3. Hun var helt i hopla og gøede flere gange undervejs på banen, hun var så sød. Hun sprang sit balancefelt og fik dermed 5 fejl, men det rakte dog alligevel til en 1.plads! Derefter skulle Breezy og jeg løbe AG3. Hun var ret vild da vi gik til start, og måtte også gå tilbage og sætte hende af to gange. Syntes vi havde et godt løb og jeg fik satset på lidt handling - desværre var der en lille misforståelse ved A´et og en tunnel under det, men ellers var jeg super tilfreds med løbet. Hun er så dejlig, at løbe med og nyder det hver gang. Det næste løb var SP3 hvor Bitus lagde ud - desværre gik hun ind i anden port i slalom og fik 5 fejl, men ellers et fint løb med godt humør. Bagefter var det Breezys tur - Jeg havde i dette løb valgt, at satse på noget handling som jeg vidste var risky hvis jeg ikke var nok foran hende. Jeg nåede handlingen og det synes jeg er noget af det bedste - når man tør satse :) Vi kom fejlfrit igennem banen og vandt klassen plus vores første springcert! :-)) Nr. 2 blev Bent og Zippo. Bent blev også nr. 3 med Dazzler (ren Foula-power!) og nr. 4 blev Susanne og Jari.
Bitus´s sidste løb var i SP3 extra - her løb hun et fejlfrit løb og blev nr. 2 :)) Breezy virkede meget træt, da jeg tog hende ud af buret til sidste løb, SP3 extra, hvilket er forståeligt når man har været oppe siden 4.00. Så hendes sidste løb gik lidt op i hat og briller. Men alt i alt - en super hyggelig og dejlig dag. Er så glad for mine dejlige tøser :) Alle deres løb (undtagen SP3 extra af Breezy, som jeg ikke har) kan ses nedenfor:
Jeg er kommet til, at lave en fejl da der efter Breezys løb står: 1.plads og springcert. Det er selvfølgelig forkert - især fordi det er en AG klasse :)) I dette løb fik Breezy 5 fejl.



Også stort tillykke til
super Preben & Godis som vandt AG3 og dermed deres 2. Agilitycert!
dygtige Morten & Badut som vandt SP3 og blev Springchamps!
seje Dorthe & Hannibal som fik deres første Springcert!
og selvfølgelig alle andre der leverede super løb :-)

:) Christine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar